Sunday, July 4, 2010

.tak secantik husna.

Bismillahirrahmanirrahim

sejOknya pagi2 ni. ditambah pula dgn keadaan yg hujan ni. saye agak ramai yg tengah tidO lagi sebab tengok FB tak berapa ramai sgt yg tengah on9.hik3. ad0hai la kan. lagi satu memang agak lame dari kali terakhir cik nana tulis kt blog apple merah ni. kemalasan berganda2 melanda diri ini. OpSs..takleh sebOt perkataan tu.nanti MOK marah sayeee..tlg...! haha..

cuti wahai cuti mengapakah dikau cepat berlalu?saye memang tak suka cuti lame2 tapi saya tak suka juga nak mula belajar semula setelah lama berehat menggunakan minda ni.alangkah ser0noknya kalau hidup ni cuma utk berehat dan goyang kaki sahaja. btol tak?hakikatnya ;


bukannya senang utk senang..


oh ye, sudah menjadi 1 kemestiaan cik nana utk membeli novel baru setiap kali cuti sem.sejak dr mula minat membace novel sampailah sekarang, banyak gak yg telah dibeli, cuma belom sempat nak kemaskini kan novel2 yg ada. tapi sudah semestinya terbitan Alaf 21 menjadi pilihan hati. anda bagaimana pula? :D
kali ini saye membeli dan telah habis membace novel bertajuk : *baru jgk habis beberapa hari yg lepas sebab itu agak kemalasan utk menghadap laptop*





Karya daripada Ainul Hazrah mmg mantOp! Watak2 utama oleh Hariez Luqman, Husna, Siti Zarith atau Tija mmg menghidupkan cerita ini. memang masa nak memilih SATU daripada banyak2 tu sy agak kerambangan mata nak pilih yg mane satu. sbb takleh la nak beli bnyk2. sbb nnt mama saye marah. heee. :P tapi disebabkan ada nama saye tu buatkan sy lagi lagi lah nak beli novel terbaru ni. haha. jgn jales yg kawan2..



Sedikit sinopsis cerita dlm novel Tak Secantik Husna ini;

  • Luqman Hariez disuruh memilih salah seorang drpd 7 cucu perempuan neneknya utk dijadikan isteri sementelah hatinya masih kosong.
  • Dia diberi masa seminggu utk mengenali kesemua mereka.
  • Pd mulanya , Hariez merasakan dirinya terpaut dgn kecantikan dan kelembutan Husna. [cucu pertama]
  • Pada masa yg sama juga, Hariez juga terpaut pd Tija, cucu perempuan yg bongsu yg bersifat keanak-anakan.
  • Bila masanya tiba, Hariez telah memilih salah seorang, namun pilihannya mendapat tentangan yg hebat terutama daripada neneknya. Bagi Hariez, itulah pilihannya dan beliau tidak akan berganjak dgn keputusannya.
p/s: saya sgt tak puas hati dgn pemilihan hariez tu. haha!


"Cinta datang sendiri, ia satu anugerah dan aku tak perlu sebab utk mencintainya. Setiap kali aku pandang wajahnya, aku tahu itulah wajah kesayanganku. aku cuma mencari kasih sayang di situ, mencari sesuatu yg membuatkan aku rasa bahagia.." -Luqman Hariez-


nak tahu keputusan Hariez, korang haruslah membaca nya! bweek!

Bagi cik nana, memang seronok baca novel ni utk mengisi masa lapang..tapi tahu ramai yg tak berapa minat disebabkan ketebalan novel dan tiada gambar2 menarik seperti komik. kadang2 bila cik nana bace novel ni, cik nana teringin jugak nak tahu macamanalah wajah karakter dlm novel ni agaknya..contoh mcm Hariez Luqman ni..macamane ek wajah sebenar dia?haha..pok kt dahi berkali2 sbb tanye soklan merapik ni.. :P




Now, i'm really in love wif this chocolate! Picnic..yuhuu..sila ketepikan semua choc spt bueno, cadbury ataupOn ferrari..eyh ferroro..hik3..i want this i want this anymore..





p/s : take care semua. Dind always Miss Mok. ^.^
www.tips-fb.com

6 gigitan apple:

MuNsYi SaMa said...

dah lame tak bace novel. Malay or english. =(

bkan xde mase cume kemalasan bganda2..haha

.Cik Nana. said...

Munsyi : ewah2..perli nmpk..haha..

fiera said...

alah, bwat fiera teringin nak baca gak. hehe. wah, beli buku novel tu sbb ad nama sendiri eh? hehe. :)

Sidratul Muntaha said...

p/s: saya sgt tak puas hati dgn pemilihan hariez tu. haha

Mesti Hariez tak pilih Husna dalam citer tu. Sebab tu nana tak puas hati.kan?haha..

P/S: Selamat naik sem baru dan bergelar pelajar tahun 2 semester 2. :)

ribena.illina said...

nak pinjam boleh? hahaha
*mcm la umah sebalh2 nk kasi pinjam ekk nana*
=D

zra da lame xbeli novel2 ni. komik pon da lame xbeli
rindu la plak nk layan novel ni
heeee~

Mr. Vetalocoz said...

nama novel tu mcm menarik...tp isi dlmnya xtau le mearik ke x...hehe :P