Friday, July 9, 2010

.banyak perkara yg kita tak sedar.



Bismillahirrahmanirrahim

Disaat sedang menunggu sesuatu, saye berharap penulisan saye di sini dapat menghilangkan sedikit rasa penantian yg dirasakan amat menyeksakan itu. terima kasih buat diri saye kerana 'sabar menunggu..'.

wahai kawan-kawan, dalam hidup ni kadang2 banyak perkara yang kita nak buat tapi rasa ragu2 ataupun was2.sehinggalah kita dah selesai buat sesuatu perkara itu dan barulah tersedar sama ada perkara itu betul ataupun tidak.tapi walau apa2 pun keyakinan itu amat penting utk melakukan apa jua perkara pun. be confident in what you're doing! :D





kita juga tak tahu betapa pentingnya seseorang itu sampailah kita kehilangan dia sebab kita mula tercari2 bayang dia dan mula rasa tak senang duduk tanpa dia. mula rasa rindu dan mcm2 lg perasaan yg timbul akibat perbuatan kita sendiri. pernahkah anda terfikir tentang itu walau sesaat?

malah kdg2 kita terlalu rasa kita betul dan pandai dalam semua perkara dan sampai tahap kita gagal utk melakukan sesuatu perkara barulah kita sedar sebenarnya ada yg lebih pandai dari kita dan kita sebenarnya perlu berpandukan pandangan dari orang lain juga.




semua perkara dalam hidup kita banyak yang kita tak sedar sehinggalah sesuatu perkara yg datang di mana kita langsung tak terfikir utk berlaku terjadi. di sinilah kita harus jadikannya ianya sebagai pengajaran utk hari-hari seterusnya. semoga anda semua kuat utk menghadapinya..Life Is Full Of Unexpected Things.. [trust me] :)

  • Dah lama saye tak ketawa dan senyum seperti itu. Mereka buat sy tertawa sehingga kuar air mata pada harini. dimana perjumpaan diadakan secara mengejut utk sebahagian kawan2 rapat saya semasa di sekolah rendah.
  • Mengimbau kembali kenangan2 pahit & manis semasa menjadi kanak2 riang dahulu. memang zaman kanak2 adalah satu memori indah yg tak mungkin dilupakan oleh sesiapapun. percaya tak kalau saya katakan, kawan2 pd zaman kanak2 lebih jujur dan telus dibandingkan kawan2 yg dikenali semasa dewasa?
  • Masa beredar sungguh pantas. terima kasih kpd kwn2 ku, Nadiah [Uni of Nottingham UK, she's taking pharmacy], Amanina [Cairo University Egypt,she's taking medicine], Siti Nadia [Uni Malaysia Pahang, she's taking engineering], Marhamah [Uni Teknologi Petronas, she's taking mechanical engineering] & Siti Nadirah [UIAM, she's taking business admin]
Hope we always keep in touch no matter how far the distance we are.

i'm really happy today! :)


www.tips-fb.com

8 gigitan apple:

Sidratul Muntaha said...

'percaya tak kalau saya katakan, kawan2 pd zaman kanak2 lebih jujur dan telus dibandingkan kawan2 yg dikenali semasa dewasa?'

Untuk statement di atas tu,kalo nana percaya macam tu,org akan cakap kenapa masa kanak-kanak tak ditemukan kawan yg caring mcm nana...

huhu..nana,sorry if sepanjg kita berkawan tak dpt jadi kawan yg baik.

p/S: keyakinan tu penting.i like it. :)

.Cik Nana. said...

Sidratul Muntaha @ Atin - maksud nana tadi..kanak2 kan lebih jujur dlm mengutarakan pendapat diorg sendiri..jadi,kalau gaduh biasanye dorg akan katakan perkara yg btul2 ape yg dorang rase..hek3..itu pendapat nana jew..takpe..nana sayang sume kwn2 nana.. :)

BENA said...

ramai kwn kwn nana blaja kat oversea ekk
heeeee~

.Cik Nana. said...

zra-ada la beberapa org..hee.. :)

Munsyi said...

wa, best la dpt jumpe kwn sek rendah.

Persahabatan suatu yg bermakna kalau masing2 dapat lengkap melengkapi.

:)

.Cik Nana. said...

Munsyi- best! sgt hepy & lgpun dah lame sgt tak jumpe mereka2 ni walaupun rumah berdekatan. betul quote yg last tu.. :)

farhanaDr said...

Harap-harap bila kita sedar, kita masih belum terlambat.. :)

.Cik Nana. said...

Kak Fana : harap2 la.. :)