Thursday, July 9, 2009

.trying to forgive..but...

Bismillahirrahmanirrahim

Sobahannur ya sodiqoti~

Mungkin kita pernah merasakan kesunyian melanda sanubari.yang ketika hal itu terjadi,kita merasa diri kita ini amat hampa,ada yg seakan hilang entah ke mana atau pergi mengembara jauh ke sana.Hati terasa begitu terseksa sehingga di malam hari pun kita selalu terjaga.

Bila hal itu terjadi tatkala kita merasa tidak ada seorang pun yg dapat memahami kita,tidak ada tempat utk berkongsi cerita,berkongsi duka dan berkongsi rasa.Hidup akan terasa semakin terseksa hingga tak lagi bermakna.
Bila tu yang kita rasakan.Mungkin ada yang selama ini kita lupakan.Bahawa ketika kita sedar dari mimpi dan tertegun dalam kesunyian,di saat itu sebenarnya Allah ada.DIA selalu memantau dan menemani kita dgn kasih sayang yg begitu dalam.DIA akan selalu mengiringi tidur kita yg sepi dan menjaga diri kita yg lemah ini.

Namun,hal itu hanya akan terjadi bila kita mahu meyakini bahawa Allah itu benar adanya dan tentunya nama-Nya tertera dalam hati kita.Dengan kata lain,kita mahu mengimani dan mencintai-Nya dengan sepenuh jiwa.

Pernahkah kita menyedari hal itu?

Allah telah memberikan begitu banyak nikmat dan anugerah kpd kita.Allah telah membuat hati yg muram menjadi bersahaja,yg suram mjadi bercahaya,yg lugu mjadi dewasa dan yg kerdil mjadi seperti raksasa.

Sepertinya kita tidak boleh larut dalam kesedihan :)

7.40 am









p/s : Forgiven but NOT forgotten...
www.tips-fb.com

9 gigitan apple:

Olive Tree Guitar Ensemble said...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

Anonymous said...

-(",)-
mcm ksdihan je bunyi nye..(",) i.all you'll be fine.. keep it up.. gud luck on your next sem..(",)

faiq said...
This comment has been removed by the author.
faiq said...

keinsafan..... :)

ku belaja biase2 saje..
kt maktab..
ambek la math sket2..

riBEna said...

waduh nana
knp ni ye?
ade prob ke nih?
sowi nana
zra dr smlm x on9
sbb nye tah xtau la mood nk on9 2 xde lak
sowiii ye nana
kalo de prob
msg2 la zra k
zra akn bls ok!
nana on9 x nih?
=)

.Cik Nana. said...

to all; thanks guys :).inysAllah everything will go smoothly..

Najwa said...

salam kak husna =]
weeeeeeee,
akak byk bg sye semangat
sye sukew bce blog akak
weee ^__^

Mizz Faraheen said...

cik nana..knp sedey sgt en3 ni...

.Cik Nana. said...

faraheen-hidup xsentiasa gembira..
^.^