Saturday, May 16, 2009

.burst into tears...


Bismillahirrahmanirrahim

Jam menunjukkan hampir 2 pagi.aku masih sendirian menghadap laptop merah jambu kesayanganku sambil minda entah ke mana-mana.tambahan pula haruman ambi-pur diruang tamu sgt menyegarkan.aku mengambil sehelai tisu dan segera mengelap ke muka.hmm.perutku terasa lapar.aku mengambil keputusan utk menggoreng kentang.makanan paling mudah dan cepat utk disediakan.aaaah.kenapa terasa kesunyian tiba2 ni?

sungguh aku amat bencikan tempoh cuti yg lama seperti ini.tanyalah sesiapa pun.pasti akan menjawab "bosanlah.takde ape nak buat." "haah.duduk kt rumah je." kenapa??kenapa??mcm takde life je rasanya.kenapa mesti bosan??sebenarnya apa yg kita mahukan dlm hidup ini??

sungguh hidup ini memang tak lama..banyak benda yg kita boleh lakukan.buatlah apa saje yg kita suka asalkan bukan perkara yg dilarang..

membaca novel karya ramlee awang mursyid?mungkin karya norhayati berahim?mungkin juga penulis yg terkenal seperti sharifah abu salem?beriadah seperti bermain badminton?berkayak?menunggang basikal?memancing?apa-apa saja..terpulang pd diri anda..

terasa jiwa kosong?sepi?sunyi?itu pun satu masalah jugak.

bila bosan kita teringin nak sibuk.bila sibuk kita teringin nak bosan.mungkin bukan bosan,tetapi mahukan kelapangan.manusia mmg mudah lupa..bila sibuk kita selalu mementingkan diri sendiri.mengapa ye?sibuk sentiasa dikaitkan dengan sombong...

yeaa.sombong utk bertanyakan khabar teman-teman sendiri. :)

mungkin kita harus sentiasa ingat 5 perkara sebelum 5 perkara ;

1)waktu sihat sebelum sakit

2)waktu kaya sebelum miskin

3)waktu muda sebelum tua

4)waktu senang sebelum sibuk

5)waktu hidup sebelum mati


Ya Allah, tabahkan hatiku agar luka ini mampu ku rawat sendiri,lara itu mampu kujahit sendiri. berikan pengertian spt mengertinya insan2 yg tdahulu. mengujiku adlh mainan Mu. memberi pdku adlh limpah kurnia Mu. Mgambil juga adlh hakMu. semoga aku kian berani menempuh hari2 Mu..


...i smile on the outside, while i'm dying on the inside. i pray to Allah and cry my tears. i believe in passion, but not true love....
www.tips-fb.com

7 gigitan apple:

hana said...

jgnla sad2 cik husna...kalo ade ms dtglah mlwat kitorg..kite lepak 2gether-gether..=P

milimilo said...

cuti lame mmg bosan..kalo x sebab ade agenda nak amek lesen,mesti da amek s.sem dh

pauhputik said...

hohooh laptop pe kaler pink tu??? DELL ek????

lala said...
This comment has been removed by the author.
.Nana. said...

hana-insyAllah..bleh je nak melawat korg.tp xde transport lak >.<.rindu banget same u all taw..

mili-bagus la tu.lesen da amek masa cuti pnjg spm dulu..

matju-fujitsu :)

mamma mia! said...

woh knape sedey2 ni.. ermm btw, slmt knal.. sy folo n link kamu k.. =)

.Nana. said...

mamma mia!- sy sgt takot nak masuk blog anda..huhuhuhu :P
sedih..duka..biasalah..msti ada dlm diari kehidupan seorang manusia..
:(