Monday, February 9, 2009

.sudah terhantuk baru tergadah.


Demi Allah !
Aku bersumpah sekali lagi !
Janganlah kamu wahai puteriku mempercayai apa yg dikatakan oleh SESETENGAH LELAKI padamu,


Mereka mengatakan mereka tidak melihat atau menilai seorang perempuan itu melainkan pada akhlak dan budi pekertinya dan sesungguhnya mereka berinteraksi dgn perempuan dgn kata-kata yg lembut dan mereka berjanji dgnnya dgn janji yang seolah-olah benar..DUSTA! DEMI ALLAH SEMUANYA DUSTA!


Sekiranya kamu mendengar perbualan pemuda-pemuda ini ketika sesama mereka maka kamu akan mendengar kepura-puraan mereka yg terselindung


Sesungguhnya seorg lelaki tidak melemparkan senyuman buat kamu,

lemah lembut tutur katanya padamu,tidak menghulurkan bantuan pdmu melainkan kesemuanya hanyalah sebahagian dr muqadimah kepada apa yg dihajatkan.masihkah perempuan itu sendiri ragu-ragu bahawa dirinya kini menjadi objek sasaran,maka apa lagi?

Apa lagi yg mereka inginkan sebenarnya?

Fikirkanlah!


-Ali At-Thontowi Rahimahulllah-


saya nak ceritakan 2 kisah tentang kawan yg saya kenali :


Kes Pertama :


Tipah,*bukan nama sebenar* telah dianiayai oleh bekas teman lelaki nya.friendster dia dah kena hack.di mana dia ada letak 1 album yg telah di-privatekan yg mengandungi gambar2 beliau yg tidak bertudung(free hair) & gmbr2 yg tak sepatutnya dilihat oleh yg bukan mahram.selepas dia dah break dgn bekas teman lelakinya,teman lelakinya hack friendster nya & mem-publickan gambar2 tersebut & salah satu gambarnya yg tidak bertudung dijadikan default pic.ya Allah!kesian kan dia?katanya si lelaki tersebut tidak puas hati dgn dia.padahal si lelaki tersebut yg mintak putus. di manakah maruah seorang wanita diletakkan?rasa mcm nak lempang2 sampai jadi lempeng je la kau ni!*sampai sekarang kawan sy ni tak dapat nak login friendster nya.mungkin password telah ditukar oleh ex boyf nya.baru je sy tgk friendster nya sebentar td.sgt terkejut*



Kes Kedua :


(tidak ada kaitan dengan kes di atas)

Arifah*bukan nama sebenar juga*,classmate sy masa kt matrik telah mengalami kemalangan semasa chinese new year bebaru ni.lepas kemalangan motor yg dibawa oleh teman lelakinya,dia tercampak ke dalam longkang dan mengalami kecederaan yg sgt serius dan dimasukkan ke ICU pd mulanya.tangan dia patah dan dimasukkan tulang besi dan urat tangan sebelah kiri di ambil utk diletak kt urat sebelah tangan kanan.manakala kaki dia juga patah dan 2 jari daripadanya hancur.sy yg dengar cite ini agak terkejut sbb baru je bertemu dgn dia sebelum cuti raya cina.maka dia terpaksa tangguh studies selama 6 bulan.semoga beliau cepat sembuh.naba!jom lawat dia nak tak?? :)


p/s: tidak berniat utk menyinggung perasaan mana-mana pihak.tetapi jadikanlah kes-kes di atas sebagai renungan dan pedoman buat kita semua.


nota hati : Zikir terbaik adalah istigfar ketika keluar dr rumah terutama utk perempuan.kerana saat perempuan keluar dr rumah, syaitan akan menjeling pada perempuan utk dibuat FITNAH.
www.tips-fb.com

6 gigitan apple:

Nur Najwa said...

hellow akak husna........ :)
bile saye baca kes no 1, tukan, saye lagi ragu2 terhadap kaum adam. ='/
huhuhu =)

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said...

eh eh..
nk ckp psl kes no.1 gak..
huhuhu~
skg jd cam takut lak sbb 'sum1 yg use 2 b' pom tau almost all my psword cm fs, photobucket ke..
so skg ni jz sangke baik je kat bliau..
ok..ok..ok..
bliau xkan bwt bnde yg xelok kot..
huu~


p/s : tp org tu pn pna aja cane nk tau psword org =/

c.u.m.i said...

hikhik..nana jom la kte lawat hambe Allah tue...
insyaallah, bile kte free kte pegi same2 ye...
semoga beliau cepat sembuh...
hati2 dgn lelaki ye....reminder 4 myself also...=)

.Cik Nana. said...

yup.always BEWARE of the ppl named BOYS.
jgn caye 100% je la..
xpasal2 idup merana je seumur hidup..lain cite r kalau dah berumahtangga..hmm.. :)

enasoffy said...

ha btol tuh...
dun trust boys 100%
even yg dah kawin pon camtuh..
macam2 hal bule jadi...

Anonymous said...

budak2 zaman lani mcm2 karenah. yg hawa slhkn adam yg adam slhkn hawa.. tersepak batu, batu yg di marahnye.. hawa itu tiang, adam itu bumbung, xde tiang maka bumbung bkn bumbung, xde bumbung tiang basah.. jgn disebabkn bumbung tiang patah, jgn disebabkn tiang bumbung jatuh.. paku kuat2 jgn smpai 2 2 ranap..

*kes pertama..