Friday, April 29, 2011

satu generasi.

"Jika ALLAH memakbulkan doamu, maka ALLAH meneguhkan kepercayaan mu kepada-Nya,"
"Jika ALLAH menangguhkan doamu, maka ALLAH menguji kesabaranmu,"
"Jika ALLAH tidak memakbulkan doamu, maka ALLAH telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu,"


kadang2 terfikir dalam benak fikiran ni, tak semua perkara yang kita hendak akan dapat. di mana timbul satu perasaan yang sukar utk digambarkan. contohnya kenapa orang itu lebih dari kita. lepastu mula lah rasa rendah diri terhadap diri sendiri.kemudian, self-esteem akan menurun secara automatik. ahhh. tolong buangkan perasaan ni dari diri jauh-jauh boleh tak?

nak buat apa-apa pun, rasanya kena pandang cermin berkali-kali lepastu pandang atas bawah. boleh ke tak ni?tak cukup tu, pergi tanya pendapat kawan2 dan buah hati. kenapa kita tak boleh yakin je dengan diri sendiri lepas tu go on dan terus buat? berdiri atas kaki sendiri kan lebih bagus.

KEYAKINAN.


take a break. have a cup of coffee (;


one word that can describe more than everything.-confident in what you are doing & happy what you have done!-

Setiap tindakan yang diambil ada akibatnya.
Setiap kata yang diluahkan ada kesannnya.
Setiap perbuatan yang dilakukan akan ada implikasinya.

meskipun semua perkara yang kita lakukan, ada risiko yang tersendiri, kita harus yakin kita dah buat yang terbaik. tak ada siapa pun nak sesuatu yang buruk terjadi dalam hidupnya. apa2 berfikir dahulu sebelum bertindak dalam membuat sesuatu keputusan.tepuk dada, tanya HATI..

(:






eye on london 19th march 2011

my beloved siblings forever. kami mempunyai ibu & ayah yang sama. dari satu generasi.

air yang dicincang takkan putus. begitu jua lah hubungan adik-beradik. kekal sampai bila2. walau gaduh seteruk mana, mereka tetap darah daging kita. walaupun segarang mana, ia tanda sayang, jauh sekali membenci. put them as priority siblings and parents (: I love them..forever..





p/s: tidak lupa awak juga wahai bakal pemilik hati..


www.tips-fb.com

5 gigitan apple:

Dija Subadi. said...

cara lah der. aku paling suka yg last skaly tuh, sweet gila! :)

BENA said...

ohooooooooo :) betoi tuh. walo gado cam mane pon ngn adk beradk. air di cincang tak kan putus kan . heee :)

.Cik Nana. said...

dija : itu je yg ko ske ek!
bena : betul2..hee.. <3

Anonymous said...

smoga mndapat jodoh yg baik ye~ :D nana husna

.Cik Nana. said...

yuhuuu..saye suke entri ini oke!~