Friday, April 30, 2010

.boleh tak jgn buat sy meluat?.

Bismillahirrahmanirrahim


Setelah agak sekian lama tak menulis di sini, terasa agak kekok campur janggal nak meluahkan apa yg terbuku di dalam sanubari ni. *apesal ayat cam xleh blah ni??haha*. macam-macam dan pelbagai perkara yg perlu diselesaikan sepanjang minggu ni menyebabkan kerunsingan di hati ni. alhamdulillah masalah dapat diselesaikan sedikit demi sedikit.

Secara rasminya cik nana ambil Short Semester! itupun satu subjek sahaja iaitu 'commercial law'. terima kasih kepada beliau itu kerana bnyk membantu cik nana termasuk dlm memberi info. selamat ketemu lagi pada semester ini iaitu setiap hari isnin hingga rabu.





Biasa kan dengar statement ni?

Since beauty lies in the eyes of beholder, some guy might fall for an average girl because she's nice person and perhaps, her CONFIDENCE, ATTITUDE and MANNERS precedes her beauty. Am i right?


Ape yg penting ada keyakinan dalam diri utk berhadapan dgn semua orang. jodoh, ajal & maut semua ditentukan. kita hanya mampu merancang. tetapi tak boleh juga kita nak harapkan semua perkara yg kita nak ada di depan mata tanpa berusaha sedikit pun.

Kamu semua pernah terfikir tak rasa rendah diri pada orang lain yg mempunyai kelebihan lebih dari diri kita?

[banyak aspek seperti dari sudut beauty, intelligent, attitude dan sebagainya.]

Memang secara jujurnya akan timbul sedikit perasaan cemburu di sudut hati ni. ye lah..

Kenapa dia lagi cantik dari kita?kenapa dia lagi pandai dari kita?kenapa dia ramai orang yg sayang dia?kenapa dia ada segala-galanya?
dan sebagainya la..


Sebenarnya perkara2 seperti ini banyak memberi kesan negatif pada diri sendiri. tak perlu lah nak membanding2kan diri kita dengan orang lain. setiap orang ada kelebihan masing2. begitulah sebaliknya..

Just be yourself!


"insyAllah penantian yg anda nantikan akan tiba jua. apa yg penting, banyak2 kan bersabar dan dalam tempoh itu cuba perbetulkan diri sendiri dahulu."












p/s: saye tidak pernah minta pun kamu mengharap apa2 dari saya. ada ke saye cakap?
www.tips-fb.com

7 gigitan apple:

Sidratul Muntaha said...

Assalamualaikum Nana..Tak mention pun apa yang nana meluatkan?hehe...

P/S:Selamat bershort Sem. :)

noor afzan said...

percayalah..
semua orang pun sikit sebanyak ada rasa yang sama kepada sesorang lain.
sebab setiap orang berberza kelebihannya.
So, jadi diri sendiri..
confident je dengan kelebihan yang kita ada.
barulah tak rasa rendah diri sangat..

faraheen khalid said...

prnah jgak rase down..kadg2 mnympah dgn org yg rase diri mreka perfect lpas tu ske2 nk kutuk klemahan fizikal org lain..hurm...juz be ourselves...kn? =)

.Cik Nana. said...

Sidratul Muntaha : waalaikumusalam Atin..hee..thanks..tak nak mention kan ape yg di meluatkan kt sini..sbb org yg makan cili dia yg akan terasa pedasnye..hikhik..

Afzan : betul tu sis..just be yourself! biar la org lain nak kata kite ape pon.. :)

Faraheen : haah..farahin..sabar je taw..jadi diri sndiri..happy always~~

riBEna said...

nana amik short sem ek?
huhu
commercial law?
ziera dah amikkk..heee~
nati company law lak kn?
=D

gud luck nana!
miss u~~

Anonymous said...

yes i agree with nana..
about.. kita merasa rendah diri pada org yg mempunyai lebih drpd kita..
mcm mana baru kita dpt improvekn diri kita ye cik nana?
=[
empty

Miss jane said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,正妹牆,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站