Tuesday, May 5, 2009

.sate ayam.


Bismillahirrahmanirrahim
kat atas ni terutama putu piring tu makanan kegemaran sy.tak tau kenapa suka sgt.tapi kalau sate tu sy suka ayam je.lain mmg sy tak makan la.lain tu boleh lah tolak tepi ye.harini sy dapat makan kedua-dua makanan ni.Alhamdulillah!


putu piring ni biasanya boleh didapati di pasar malam @ pasar tani.biasanya 3 keping RM2.diperbuat dr tapioca or potato powder dan isinya kelapa dan gula melaka.dinamakan putu piring sebab rupanya kot?haha.rasa mcm ala-ala putu mayam je :P


jadi jgn lah segan silu beli ek.teringat pulak masa nak beli pisang goreng & putu piring kt wangsa melawati dengan imah & naba.imah & saya je turun dr keta utk beli.sementara tunggu putu piring tu nak masak,imah saje gurau2 dgn makcik tu mintak diskaun! haha. tp kan makcik tu buat bodo je.even tak pandang pun muka kitorang.masam je muka.suami dia kt sebelah plak tekun wat putu piring tu.kitorg plak saling pandang memandang..haih..at least bagi la respon sikit..customer always right okay..ingat tu HAK PENGGUNA! hihi.
nak berniaga ni kena pandai la ambil hati pelanggan.tak reti ambil hati nnt pelanggan makan hati..lari pelanggan kang sape susah..korang dan keluarga korang juga.orang melayu orang islam ni kena sentiasa maju ke hadapan..tunjukkan yg kita pun boleh berjaya atasi kaum2 yg lain..
oleh itu sendiri mau ingat lah! Fikir2 kan dan Selamat Beramal!!
"Pandanglah segala sesuatu dari kacamata orang lain. Apabila hal itu menyakitkan hatimu, sangat mungkin hal itu menyakitkan hati orang lain pula."
Nota Kaki : Pacak mencerca biduk orang,biduk sendiri tak terkayuh
Maksudnya : Asyik tengok salah orang,tapi salah sendiri tak reti nak cermin dulu
www.tips-fb.com

9 gigitan apple:

mr coklat said...

nikmat makan yg Allah SWT telah berikn kpd sekalian hambanye hendaklah diabdikn dgn mengikut segala perintahnye. nikmat itu sekadar pinjam bkn hak milik tetap seseorang, jd mkn tu bhentilh sebelum kenyang.. hehe.. peace!! =)

Saifol Lizam (GUNNERS), said...

biasalah lah tuu... org kita klu meniaga memang mcm tu.. sebab tu susah nak maju cik.nurul husna oii..

putu piring ni tak ramai sgt org yg suka.. klu RM2 tiga keping.. mahal tu.. klu dia jual kat tempat saya. gerenti tutup kedai...

*marilah masuk follows kat blog saya.. klu sudi..

.Nana. said...

mr coklat - i love foods so much.tp makan bukan banyak pon.don worry.insyAllah berhenti makan sebelum kenyang. :) thanx!!

saifol - biarlah mahal pun.kalau da suke tetap beli gak :P

zulaikha zulkifli said...

eleehh..byk order,skit gak mkn..huhu

zulaikha zulkifli said...

yg kmen td adknye ye..spe xknl..huhu..bkn tuannye..lps ni jgn byk order..tkt nnti xhbs..dh kte mkn suku jee...huhu..jgn mrahh..:)

zulaikha zulkifli said...

brangn je tuu nk mkn lbiihh..hehe-amiey-

.Nana. said...

amiey - hey bdk kaki perasan.tolong sikit ek..nak kena jugak dia nih..hahaha.dah la gune kakak punya..kahkahkah

ezaty saadah said...

bagus2...
rajin2 ke dapur yer...
erm, da siap kew?

.Nana. said...

zaty-dlm proses ti...blom kemas2 agi :)