Sunday, November 30, 2008

.cawan berwarna-warni.


.Bismillahirrahmanirrahim.

today nothing much.juz attended 2 kenduri.first at selayang.i met a cute 6 years-old chinese look boy.really cute liao! :P at first he gave me a piece of cake.i was eating at that time. but i whispered to myself "kiutnya bdk neh".then after that,i met him again in the pengantin house.apa lagi cubit la dia terus.haha! seriously CUTE-KIDs attract me a lot!


6 pm went to my cousin new house at denai alam shah alam.got some kenduri and solat hajat also.son and daughter of my cousin really cute liao :p ! haikal and aisyah.sy asyik kejar je mereka.tp gagal nak snap even a pic of haikal sbb banyak kali dia tolak.bila my bro tengok cite shin chan kt my phone baru haikal & aisyah datang kt sy.my phone yg rosak tu jd mainan mereka.hehe.its okay! my face doesnt attracts them anyways ;(


erk.esok nak settelkan PTPTN ke?tak pasti lagi.tak isi apa2 lg kt borang.sy mesti dapatkan gak pinjaman utk kos belajar nnt.i really don't want to burden my parents wif my expensive fees.a lot of money is needed at the main campus.tak mengharapkan nak dapat biasiswa sbb susah nak dapat kot.


sy ada sedikit kata-kata nak berkongsi tentang

4 punca hidup manusia tidak tenteram


1)Kita hanya memandang dan menginginkan apa yang ada pada tangan orang lain. Kita tidak nampak atau lupakan nikmat di dalam genggaman kita. Walhal, Allah telah berikan kepada kita. Oleh itu kita tidak rasakan ‘keseronokan’ atau terasa nikmat dengan pemberian itu.


2)Kita terlalu banyak ‘komplen’ dan komen (mengadu) dan mengeluh serta menyalahkan keadaan sehingga kepada permasalahan sekecil-kecilnya dalam kehidupan dunia ini. Tetapi, kita sering lupa kesusahan dan penderitaan sebenar yang bakal kita hadapi di akhirat kelak.


3)Kita terlalu mengejar kemewahan, kemegahan dan glamor kehidupan sehingga melupakan tujuan hidup kita sebenarnya. Inilah sebenar ujian hidup yang kadang kala kita rasakan amat memeritkan untuk dihindari, pada hal kita tahu ganjarannya adalah syurga daripada Allah.


4)Kita selalu menganggap kehidupan di dunia ini untuk hidup selama-lamanya. Oleh itu, kita menghabiskan seluruh sumber dalam diri semata-mata untuk membina pengaruh, mengumpul harta dan kemasyhuran diri seolah-olah ‘kematian’ itu untuk orang lain, bukan untuk kita. Kita lupa semua kejadian akan mati dan walhal akhirat adalah kehidupan abadi.



HARGAILAH KEHIDUPAN INI

SO MARI KITA ENJOY !!

HAHAHA.





my ugly face trying to smile ;)

happy alwayz dear friends!!!

www.tips-fb.com

4 gigitan apple:

faqiha said...

sweet la muke akak:]

.Cik Nana. said...

thx dik..
hee
;P

Zasya Nuara said...

a'ah lah akak, tak baik ckp muka akak tew ugly. u're jus sweet, apa owg ckp, gadis ayu!

.Cik Nana. said...

gadis ayu~
lesung pipit di pipi~
huahua~