Saturday, January 17, 2009

.water supply interruption.

Bismillahirrahmanirrahim
In the name of Allah,Most Gracious and Most Merciful

Harini hari sabtu. Weekdays dah berlalu. *menarik nafas kelegaan*. Cuti hujung minggu memang amat dinantikan . betul tak korg?
Nak cite apa yg berlaku dlm minggu ni ;
1) Aktiviti ‘akhi club’ – induction program & lawatan ke rumah titian kasih di tasik titiwangsa ditunda akibat UIA menjadi mangsa ketiadaan air.maka semua aktiviti academic and non academic postponed.jumaat ( semalam ) kelas semua dibatalkan.kalau tak minggu ni sy tak berada dirumah.unexpected ! *kalau korang baca paper METRO 14 januari,ada accident melibatkan lori tangki minyak kelapa sawit di Lebuhraya Karak telah merempuh lori dobi.lori tangki tu terbabas melanggar konkrit pembahagi tengah lebuh raya.akibatnya tumpahan minyak sawit menyebabkan gangguan air di daerah Gombak berikutan loji pemprosesan air Gombak tercemar.pemandu lori semua mati. *ishk apesal aku mcm pembaca berita pulak ni*.disebabkan accident tu kami semua tak pasal-pasal dapat cuti.selain uia,sek men teknik Gombak & BMI turut terlibat sama*


2) Hari Rabu – pergi pasar malam berhampiran ex school my bro, setia budi berhadapan dengan sek men teknik Gombak.

// insiden 1 – aku nak beli CD “budak Kelantan” *.dah pegang cd tu & duit pun dah aku keluarkan.tetiba abg penjual cd tu tarik cd tu dari tangan aku.dia ckp “sorry dik”.sambil mengemas2 dengan cepat cd2 semua.*muka cuak gile brader tu*.pastu aku dgr dia ckp kat kawan dia “mps datang!” *mps-majlis perbandaran selayang*.ekceli bukan mps la yg datang,tp penguatkuasa.padan muka korang! Dengan aku2 skali sbb xdapat beli.hehe :P,tergamam aku time tu.kelam kabut gak masa tu.

//insiden 2 – ni la yang aku nak cite. Macamana peniaga melayu & orang islam nak berjaya kalau beri layanan buruk pd customers dorg??sekarang ni sibuk sgt org dengan hal boikot-memboikot barang2 yg aku sendiri pun tak berapa nak kisah sgt.jadi belilah barangan buatan Malaysia.haha.seperti di GIANT :P
Aku nak beli nasi kerabu masa tu *makanan famous org kelantan*



Aku : pakcik, ni namanya apa ye? *sambil menunjuk pd 1 makanan ni*
Pakcik : hotdog *sambil buat muke*
Aku : hm??*terdiam* *biar betul pakcik ni ckp benda ni hotdog,nak kelentong aku konon*
Pakcik ; ishhh..cili sumbat la..*wat muke sangat bengang sambil geleng2 kan kepala.*



Aku : *dalam hati * aku terasa sgt malu giler masa tu!! Dalam hati aku masa tu memang nak blah je dari gerai tu.tak nak beli kt situ.tapi sebab masa tu hana tak perasan perbualan pendek aku dgn pakcik tu,maka aku hanya mendiamkan diri je.

SALAH ke aku bertanya??aku bukan tak tau makanan tu.tp mmg sgt-sgt lupa namanya.CUSTOMER ALWAYS RIGHT KAN??kalau belajar economics tau la.pengguna ni adalah raja. Tak boleh cakap elok2 ke?
Bak kata my fren,kalau tengok kedai org cina ke.dorg layan elok2 siap nak tolong carikan barang utk kita lg.



3) Presentation & Assignments - runsing aku memikirkan presentation kes utk subject management rabu depan ni. satu apa pun tak bincang lg dgn my groupmates.cepatlah hari berlalu.. :(



nota hati // my cousin from uiTm perlis nak datang ke rumah harini. :)

www.tips-fb.com

2 gigitan apple:

Unknown said...

heheh.. akk ad time penguatkuasa 2uh dtg? x nmpk akk pown.. huhu
rmi penguatkuasa dtg mse 2uh.. huhu~ yang melyu tuka jual baju.. yang cine trus jual kasut (pinjam gerai sebelah.. hehe)

Anonymous said...

haha i once saw penguatkuasa dtg menangkap warge2 yg jual pirated vcd jugak. mse tu mlm. kalo pegi mlm, mmg camtu kot. tp slalu pegi psr mlm siang, so nothing happen la :D